fbpx
FÅ HJÆLP
..
Forlad siden

Rådgivning

VORES RÅDGIVNING

Bryd Tavshedens rådgivning bygger på den meningsskabende og anerkendende dialog og har fokus på dine ressourcer og styrker. Du skal opleve, at du bliver taget alvorligt, og du skal føle dig mødt, set, hørt og forstået.

Med udgangspunkt i vores faglighed og store erfaringsgrundlag er vi nysgerrige og undersøgende. Vi møder dig som en ligeværdig medspiller og tager udgangspunkt i de ressourcer, du kommer med. Vi understøtter og motiverer dig til handling, idet vi gennem rådgivning hjælper dig til at finde dine egne ressourcer, se muligheder og opbygge håb. Målet er at hjælpe dig, som er udsat for vold i familien eller kæresteforholdet, til fra en ny position at anskue din historie, og herigennem opnå motivation til udvikling af nye strategier for målrettet handling og problemløsning.

Vores rådgivere har en stor socialfaglig viden samt viden om volds-, krise- og traumeteorier. De er opmærksomme på din sikkerhed, kender lovgivningen på socialområdet og kan foretage balancerede risikovurderinger.

VI TILBYDER

Rådgivning via CHAT, BREVKASSE og TELEFON – læs mere og se åbningstider ved at klikke på rådgivningsikonet under.

Personlige SAMTALEFORLØB, hvor det er muligt at tale med den samme rådgiver af flere gange af én times varighed. Læse mere om dette tilbud ved at klikke BASEN under ”FÅ HJÆLP”.

Nu tilbyder vi også rådgivning via DIGITALE UNGEGRUPPER, hvor 4-5  unge mødes digitalt med hinanden og en rådgiver.

REJSERÅDGIVNING, hvor en rådgiver tager med ud på skoler og ungdomsuddannelser over hele landet, sammen med vores skoletilbud ”Temaoplæg om Vold”. Efter endt oplæg, kan eleverne opsøge rådgiveren for en kort samtale, eller kontakte rådgiveren efterfølgende, hvis rådgiveren under oplægget udleverede telefonnummer for et samtaleforløb.

Det er vigtigt for os, at høre din mening om vores rådgivning, derfor håber vi, at du vil evaluere din oplevelse ved at besvare det efterfølgende spørgeskema.

HVORDAN RÅDGIVER VI?

EMPOWERMENT

Den faglige tilgang til rådgivningen er empowerment, fordi målet er at støtte dig til at opnå (større) magt over dit eget liv og dit selvbillede.

Med empowerment som metode vil vi give dig muligheder for at handle i netop din situation. Vi skaber grundlaget for, at du kan og tør handle for, at tavsheden brydes og volden ophører.

Empowerment handler altså om at give dig magten tilbage i dit eget liv!

Anerkendende metode:

Når vi siger, at vores rådgivning er anerkendende, betyder det, at vi møder dig der, hvor du er. Vi dømmer dig ikke for ting, du har gjort eller ikke gjort, men fokuserer i stedet på, hvordan din oplevelse med vold påvirker dig. Hos os er det vigtigt, at du føler dig forstået og mødt på en god måde, når du gerne vil fortælle om din oplevelse med vold.

Narrative metode:

Den narrative fortælling går ud på, at det, som du fortæller, er vigtigt for dig. Vores rådgivning tager derfor udgangspunkt i din fortælling – og ikke andres. Vi hjælper dig med at forstå dine følelser, tanker og handlinger og arbejder med at styrke dit selvbillede. Det er ikke dig, der er problemet. Det er volden, der er problemet!

Løsningsorienterede metode:

I den løsningsorienteret del arbejder vi med at skabe løsninger for dig i din situation. Vores rådgivning giver dig informationer og viden om, hvor og hvordan man kan hente hjælp. Vi vurderer sammen med dig, hvad der ville være bedst for dig at gøre lige nu. Det er vigtigt for os, at de løsninger, vi snakker om, handler om dig, og hvad du føler dig klar til. Husk, at du aldrig er alene, og der altid er hjælp at hente!

KLAGEVEJLEDNING

Hvem kan klage?

Alle, der har været i kontakt med Bryd Tavsheden, kan klage.

Vi opfordrer til, at du fortæller os det med det samme, hvis du har en dårlig oplevelse med vores rådgivning. Så kan vi nemlig ændre på det undervejs, så du kan få glæde af Bryd Tavshedens rådgivning.

Hvis du har forsøgt at være i dialog med os, men ikke synes det har ændret noget, kan du udfylde klageformularen og sende den til os.

Hvad kan du klage over?

Rådgiveres adfærd: Det vil sige den måde, som medarbejdere eller frivillige opfører sig på.

Dårlig eller decideret forkert rådgivning: Du følte dig ikke hørt, eller rådgiveren lyttede ikke ordentligt til din fortælling.

Ventetid.

Hvad kan du ikke klage over?

Ting, der ikke har noget med Bryd Tavsheden at gøre, hvem der sidder som rådgiver hos Bryd Tavsheden eller Bryd Tavshedens adresse.

Sådan sender du en klage

Vi har lavet en klageformular, så vi får de oplysninger, vi skal bruge til at behandle din klage.

Får jeg en kvittering?

Hvis du har opgivet din mailadresse, så får du altid en kvittering på mail umiddelbart efter, at vi har modtaget din klage.

Hvornår får jeg svar på min klage?

Du får svar på din klage indenfor 3-5 arbejdsdage (hverdage).

Jeg har en kommentar til rådgivningen, der ikke er en klage – hvor kan jeg give den?

Vi er altid glade for feedback og input til vores arbejde. Derfor er du velkommen til at skrive din kommentar til: anders@brydtavsheden.dk.

Er jeg anonym, når jeg klager?

Hvis du sender din klage fra en anonym mailadresse eller via post uden afsender, er du anonym.

Hvis du opgiver dit navn, eller hvis det fremgår af din mailadresse, er du ikke anonym, men vi behandler selvfølgelig din klage fortroligt og giver ikke dit navn eller andre personhenførbare oplysninger videre til rådgiverne.

Hvordan behandles mine personoplysninger i forbindelse med en klage?

Når du sender en klage til Bryd Tavsheden, bliver den behandlet indenfor 5 arbejdsdage. Herefter slettes al korrespondance.

KLAGEFORMULAR

  • Date Format: DD slash MM slash YYYY