16/06/2025
Personalet skubbede mig og jeg ved ikke hvorfor
Hej jeg bor på et bosted og der er en af personalerne for en uge siden at der en der har fordi jeg så lidt på personalet og så og så gav de fat i mig ind og personalerne ekstra fattige mig fordi det ved jeg ikke hvorfor og så skubber han mig ind ind i lejligheden hvor han skubbede mig fordi at han ikke rigtig gad mere jeg tror ikke det men jeg slår og sådan noget

Svar
Kære du,
Tak fordi du skriver, og fordi du deler din oplevelse.
Du fortæller, at personalet greb fat i dig og skubbede dig ind i lejligheden, og at det skete uden du forstod hvorfor. Det er helt forståeligt, at du bliver forvirret og måske også ked af det eller vred, når sådan noget sker.
Det lyder som om, du har været i en situation, hvor du har følt dig rigtig utryg. Det er vigtigt for mig at understrege, at det aldrig er i orden, at nogen skubber eller tager hårdt fat i dig, uanset hvad. Jeg er rigtig ked af, at du har oplevet det. Du har ret til at blive behandlet med respekt, og af alle steder, er det vigtigt at du føler dig tryg, der hvor du bor. Ens hjem bør være et sted, hvor man kan føle sig tryg og rolig.
Du fortæller ikke om det er sket gentagne gange, eller om dette er første gang, men uanset hvad vil jeg gerne understrege, at det der er sket, er alvorligt.
Sommetider kan det hjælpe at dele med nogen, f.eks. en god veninde, en medarbejder på bostedet, eller et familiemedlem. Kunne du mon have mod på det? Jeg ved, at det kan føles skræmmende at dele, og derfor skal du vide, at det er stort, at du har delt det her.
Hvis du har lyst, kan vi også sammen kigge på, hvordan du kan få hjælp til at fortælle det videre, eller hvem der kan støtte dig. Vores chat har åbent hverdage tirsdag - torsdag fra 17-20, hvor der sidder dygtige rådgivere klar til at lytte, støtte og hjælpe dig.
Jeg håber, at mit svar har hjulpet dig.
De bedste hilsner,
Bryd Tavsheden.