20/08/2025
Jeg er i tvivl om jeg bliver misbrugt af min veninde
Jeg er i tvivl om jeg bliver misbrugt af min veninde der også er min roomie. Hvad er tegnene?

Svar
Kære dig
Mange tak for dit brev. Du skriver, at du er i tvivl om, hvorvidt din veninde misbruger dig, og du spørger, hvad tegnene på dette er. Jeg er ked af, at du har denne mistanke, men jeg kan ikke umiddelbart læse ud fra dit brev, hvilken slags misbrug du er i tvivl om du udsættes for. Det er derfor lidt svært at opliste hvad tegnene på misbrug er, da det afhænger af, hvilken slags misbrug der er tale om. Generelt set, kan man sige om misbrug, at det er når nogen udsætter dig for noget, mod din vilje og overskrider dine grænser.
Vi har en side på vores hjemmeside, hvor du kan læse om de forskellige typer vold, og hvordan disse kommer til udtryk. Den kan du finde her: https://brydtavsheden.dk/viden-om-vold-bryd-tavsheden/hvad-er-vold-bryd-tavsheden/. Måske kan du genkende nogle af de ting, der står på siden?
Vi vil selvfølgelig rigtig gerne hjælpe dig med at forstå den situation du er i lidt bedre, og jeg vil derfor råde dig til at tage kontakt til os igen, hvis du tænker at dette kunne være hjælpsomt. Hvis det er muligt at fortælle lidt mere om situationen, så kan vi bedre hjælpe dig til at forstå, hvorfor du har denne mistanke. Vi sidder klar til at chatte med dig tirsdag-torsdag 17-20, og du er selvfølgelig også velkommen til at skrive et brev igen.
Jeg ønsker dig alt det bedste.
Kærlig hilsen Bryd Tavsheden