25/08/2025
Jeg bliver misbrugt og bliver bedt om at sende nøgenbilleder til en fremmed
Jeg bliver misbrugt og bliver bedt om at sende nøgenbilleder til en fremmed en som jeg ikke kender hvad skal jeg gøre

Svar
Kære dig
Mange tak for dit brev. Jeg forstår godt, at du er i tvivl om, hvad du skal gøre, det lyder som en virkelig voldsom situation, der kan være svær at håndtere. Jeg vil råde dig til ikke at dele nogle billeder, selvom det kan virke skræmmende at lade være.
Det du bliver udsat for, lyder enormt ubehageligt – og da det du beskriver i brevet, er ret alvorligt, og også ulovligt, vil jeg opfordre dig til at anmelde det til politiet. Det kan du gøre online her: https://politi.dk/anmeld-kriminalitet/digitale-seksualforbrydelser/anmeld-ulovlig-deling-eller-seksuel-haendelse eller du kan ringe til dem på 114. Det er vigtigt, at du får noget hjælp, og at vedkommende bliver stoppet.
Hvis du har brug for at tale lidt mere om din situation, så vil vi gerne tale med dig, enten på chatten eller i telefon. Vi er her 17-20, tirsdag til torsdag.
Pas godt på dig selv!
Mange hilsner fra Bryd Tavsheden.