14/07/2019
Udviklingshæmmet; hvordan kan jeg komme videre
hej
hvordan kan jeg komme vidre! jeg kan ikke få psykolog. angå til os der er send udvikingshæmmet. mit liv med alle fomer på vold i 20 år.. og døjer med psykisik angst humør svinger spise prolemer.. og hvordan kan jeg og min nye kæreste hjælpe mig og ham selv?

Svar
Kære pige på 46,
Tak for dit brev.
Du ligger udenfor vores målgruppe, som er børn og unge med vold inde på livet.
Det er dog godt du rækker ud. Mit gæt er, ud fra det du skriver, at du har en sagsbehandler indenfor det offentlige og dét jeg læser ud fra dit brev, er at du ikke har fået den hjælp du har behov for. Hvis jeg tager fejl, så vil mit først råd, være at tage fat i din sagsbehandler igen og fortælle det samme du skriver her. Vær åben og ærlig. Hvis der ikke er noget hjælp at hente på den front, vil jeg anbefale dig at kontakte LEV.
LEV er en privat landsdækkende forening for mennesker med udviklingshæmning, pårørende og andre interesserede. Man skal godt nok være medlem for at modtage rådgivning, til gengæld er de i virkeligheden nok de bedst egnede til at hjælpe dig videre. Se mere her: https://www.lev.dk/medlemsservice-aktiviteter/raadgivning-faq-og-stoette
Og ellers at kontakte det nærmeste krisecenter for hjælp, se listen her: http://www.lokk.dk/Faa-hjaelp-her/Oversigt-over-krisecentre/ - du kan også ringe til dem på tlf: 70 20 30 82, så kan de henvise dig til det nærmeste, hvor de også har pladser til udviklingshæmmede.
Jeg håber du finder den rette hjælp og får den støtte du har behov for.
Dbh
Nita