19/07/2019
Føler mig ikke parat til det mest intime endnu
Jeg har mødt en rigtig sød fyr og vi har det fantastisk sammen, men jeg er tilbageholdende med det mest intime som kys og sex. Vil gerne kende ham i lidt længere tid. Føler mig ikke helt parat til det mest intime endnu. Han vil rigtig gerne og spørger ofte ind til, hvad årsagen er til, at jeg holder mig tilbage. Det skal lige nævnes, at han altid spørger ind til det på en sød måde. I forbindelse med at indlede det mere intime med kys og sex, så har jeg også et andet problem. Han er jo som sagt virkelig sød og behagelig at være sammen med og jeg føler mig tiltrukket af ham lige bortset fra hans fysik. Hans ansigt er meget hærget med virkelig mange rynker og store poser under øjnene. Han er rask, men det ligger åbenbart til hans familie. Og så er hans ånde ikke den bedste, hvilket gør, at jeg ikke er vild med at kysse ham. Han er ellers renlig nok, så jeg ved ikke lige, hvad årsagen er til hans meget skarpe ånde. Jeg har ikke sagt noget omkring hans ånde til ham...jeg synes det er svært og jeg vil ikke såre ham. Jeg ved jo godt inderst inde, at det ikke er det ydre, som man bør gå op i. Men det er som om min krop siger fra bla på grund af hans ydre. Er det mon fordi jeg ikke er nok forelsket, eller er det blot fordi, jeg har brug for at lære ham bedre at kende? Jeg har kendt han siden maj 2019 og indtil her idag den 190719 har vi været sammen ca. en 8 gange. Håber at jeg via dette indlæg kan få lidt klarhed over min situation.

Svar
Hej kvinde på 63,
Tak for dit brev. Ud fra dine ord læser jeg at du er udfordret i dit nuværende forhold, da du ikke føler dig fysisk tiltrukket af din kæreste.
Du har skrevet til Bryd Tavsheden som henvender sig til Børn og unge der er/har været udsat for vold. Vi er derfor ikke de rette til at rådgive dig omkring dit parforhold. Der findes en masse kurser og workshops hvor du kan blive klogere på dine problemer. Mit råd er at finde noget der kan hjælpe dig i den rigtige retning. Her vil en psykoterapeut/psykolog også kunne hjælpe dig med at blive klogere på dig selv og hvad det hele handler om.
Her til sidst vil jeg sige at det er helt normalt at vi har antipati på ringe personlig hygiejne. Du skriver at han er renlig nok, så det er den skarpe ånde der er problemet. Dårlig ånde kan indikere paradentose eller andre sygdomme og jeg vil klart anbefale dig at sige det til ham. Det skal behandles. Når vi er bange for at såre andre med ord, er det som regel fordi vi selv er blevet såret på den måde. Vi kan ikke vide hvordan andre opfatter det, så du kan jo være bund ærlig og sige noget i dur med "Jeg har ikke sagt noget, fordi jeg var bange for at det ville såre dig. Du har dårlig ånde og jeg ved at det kan være tegn på sygdom, så det kan være værd at få tjekket. Og jeg vil rigtig gerne kysse med dig og det er ikke behageligt, når du lugter ud af munden." Med dine egne ord selvfølgelig. Han ved det muligvis ikke selv og måske har ingen nogensinde fortalt ham det af samme årsag.
Jeg ønsker dig et parforhold fyldt med nærhed, de bedste hilsner
Nita