30/07/2019
Trist pige
Hej, jeg er en pige på 13 år som føler at folk er ved at give slip på mig! Med det mener jeg at jeg føler folk er blevet træt af mig/ ikke gider mig mere. Jeg er en pige der godt kan være lidt meget nogen gange og derfor føler jeg at folk har fået nok nu! Jeg ligger og græder nærmest hver aften fordi jeg føler jeg har mistet alle mine veninder og fordi jeg har det hårdt der hjemme! Jeg har det ret hårdt der hjemme fordi mine forældre er blevet skilt sidste sommer og de skændes stadig meget og kan ik finde ud af tingende sammen. Men også når jeg bare er hjemme ved en af den, så på den ene uge kommer vi nærmest op og skændes hver gang, hvor jeg så bliver rigtig ked af det!! Mine søskende gør det heller ikke lige frem bedre! Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre med mit liv lige pt!
- pigen på 13 år

Svar
Kære pige på 13 år.
Tak for dit brev. Du beskriver en række problemer som du slås med for tiden. Og det er svært at have følelsen af at andre trækker sig fra dig. Og så er dine forældre blevet skilt, det er klart at det påvirker dig. Og rigtig trist at dine forældre ikke kan få tingene til at fungere, jeg håber for dig at dine forældres samarbejde med tiden bliver bedre.
Har du mon fortalt dine forældre at du er ked af det for tiden ?
Nu er det sådan at vi er en brevkasse for børn og unge, der er udsat for vold, så det er den problematik som vi ved en masse om.
Så jeg vil anbefale dig at skrive til www.girl.talk. De har en chat og de er rigtig dygtige til at tale med unge, der har forskellige problemer.
Mange hilsner fra Herdis.