07/08/2019
Går stadig med selvmordstanker
Hej jeg er en pige på 24 år og har længe gået med og går stadig med selvmordstanker selvmordsforsøg og selvmordsplaner jeg er også begyndt at skade mig selv jeg har ikke ville sige det til nogen da jeg føler det er et stort tab og snakke om de selvmordstanker osv jeg har her jeg haft siden 29/4 i pr efter jeg blev seksuelt misbrugt og har ikke kommet mig over det siden og her ikke ville tale om det da jeg føler mig dum vis jeg taler om det håber i kan hjælpe mig
Mvh pige på 24

Svar
Kære pige på 24 år,
Tusind tak for dit brev. Jeg er rigtig glad for at du har skrevet til os, og som jeg kan læse i dit brev, er det slet ikke nemt for dig at åbne op for nogen og tale om det der er svært.
Jeg læser, at du været ude for et overgreb, som har sat gang i selvmordstanker, selvmordsforsøg, planer og ikke mindst selvskade. Det du beskriver er meget voldsomt, og du skal ikke gå rundt med ønsket om at tage dit eget liv, du skal derimod have professionelt hjælp, så hurtig som mulig. Selvmord må og skal aldrig være løsningen, når livet synes hårdt og svært.
Vi er en forening der primært rådgiver unge om vold i de nære relationer, men jeg håber, at du vil finde modet til at ringe til Livslinien på tlf: 70201201 fra 11-04 tlf eller CSM (center for seksuelt misbrugte), her går du ind på deres hjemmeside og finder et center tættest på dig. Eller lmsos (landsforeningen mod selvskade og spiseforstyrrelser) Alle tre steder sidder der dygtige rådgivere, der har snakket med unge, som dig, der har det svært. Du er anonym og i et trygt forum. Det vigtigste er at du får sat ord på dine tanker, og kan begynde en helingsproces. Jeg ved godt det ikke er nemt, men du skal vide at det første skridt er det sværeste, og at det er muligt at få det bedre. Men det kræver at du lader en professionel hjælpe dig.
Derfor opfordre jeg dig igen til at kontakte en af de andre foreninger eller evt. din læge, som kan lytte og hjælpe dig.
Jeg ønsker dig alt det bedste.
Kærlig hilsen
Kirstine