09/08/2019
Jeg tager de piller hun ville have mig til
jeg ser ik længere min far, jeg er vegetar, jeg prøvede tidligere at skrive i chatten men det tig for lang tid og jeg har kun et spørgsmål: min mor er ikke så glad for at jeg er vegetar men giver mig kun lige lov til at være det, jeg tager de piller hun ville have mig til og spiser rimelig sundt men er det okay at hun konstant er på nakken af mig og sammenligner det med at tage stoffer (hvilket jeg aldrig ville tage)?

Svar
Kæreste pige på 16,
Tak for dit brev. Du skriver at det tog for lang tid, at få svar på dit spørgsmål i chatten. Hertil vil jeg nævne, at det kan tage noget tid at finde ind til hovedproblemet for enhver.
Dit spørgsmål har ikke noget entydigt svar.
Umiddelbart læser jeg at din mor er bekymret for om du får de vitaminer og mineraler du skal have. Det er hendes job som mor, at sikre sig dine basale behov er dækket, dette inkluderer også næring. Du nævner ikke hvad det betyder at hun er på nakken af dig og du nævner heller ikke hvad det vil sige at du spiser rimelig sundt. Derfor er det svært for mig at vurdere ud fra det du skriver, om det er ok.
Du nævner også at du ikke ser din far længere, jeg tænker at det har en stor betydning for dit velvære og måske det også er noget du har brug for at snakke om?
Du har skrevet til Bryd Tavsheden og her arbejder vi med børn og unge, som har vold tæt inde på livet.
Jeg vil råde dig til at skrive til girltalk.dk i stedet. Jeg er sikker på at de kan hjælpe dig meget bedre på vej end vi. Det er godt nok også chat, men de har åbent ml 19-21 imorgen, samt Søn-Tors: 18.30-22.30.
Med ønsket om at du finder svar på det du søger.
De bedste hilsner
Nita