18/08/2019
Jeg er bange for at tage hjem
Hej
Jeg har ikke været hjemme i 1 uge nu fordi jeg er bange for at tage hjem igen fordi jeg bliver slået og sparket og jeg bliver kaldt for en so, grim og klam og de siger til mig jeg ikke er noget værd og jeg ikke skal komme tilbage fordi de vil ikke være ejer af mig eller kende mig! Jeg har været ved min farfar. Og han ved ikke hvad jeg skal gøre.

Svar
Kære Du
Først og fremmest må du undskylde, at du ikke modtager svar fra os før nu. Der har været problemer med computeren, som har registreret vores svar forkert. Det beklager vi meget, for du lyder til at have rigtig meget brug for hjælp.
Du beskriver en hverdag, hvor du føler at du må bo hjemme hos andre af frygt for fysiske slag og fordi du bliver kaldt rigtig grimme ord og får af vide at du slet ikke er ønsket. Det er slet ikke i orden at du bliver talt til på den måde, at du skal frygte at blive slået, eller bliver nødt til at bo hos andre, og det skal du have hjælp til at komme ud af.
Det du beskriver er meget voldsomt og du skal ikke gå med alt dette alene. Derfor tænker jeg, at det er vigtig,t at der kommer en voksen ind over, som kan hjælpe dig. Har du mon en god lærer du kunne betro dig til og som kan hjælpe dig? Måske en venindes forældre? Det vigtigste er, at du finder modet til at sætte ord på alt det, du oplever, til en person du er tryg ved. Du skriver, at du bor hos din farfar og jeg læser ud fra dit brev, at du er glad for at bo med ham?
Hvis du tænker, at du har brug for at få kommunens hjælp, er det også muligt at tage fat i en sagsbehandler fra familie- og børneafdelingen i din kommune. Du kan ringe/google dig frem til hvem det er - i lige din kommune.
Vi vil gerne hjælpe dig bedste mulig, og derfor er du også meget velkommen til at at ringe til os og få en snak med en af vores rådgivere. Det er gratis og anonymt. Vores telefon nummer er 20670506.
Vi ved godt, at det for nogen kan være svært, at ringe til os, så du er også meget velkommen til at skrive ind til vores chat mandag-fredag 16-19. Nu mere vi ved om lige præcis din situation, nu bedre kan vi hjælpe dig. Måske du via chatten får lyst til at kontakte os per telefon.
Jeg ønsker dig alt det bedste.
De bedste hilsner
Kirstine