25/08/2019
Hjertesorg
Kærestesorg...
Hej.
Jeg er dybt ulykkelig her for tiden fordi min kæreste slog op med mig for et par dage siden, alt er meningsløst. Han slog op med mig fordi han er på efterskole, og det var lidt for presset for ham. Vi var sammen i godt og vel 6 måneder og det var virkelig de bedste 6 måneder i mit liv. Jeg græder hele tiden og det gør virkelig fysisk ondt på mig når jeg bare tænker på ham. Jeg savner ham virkelig og jeg føler bare at alting aldrig bliver lyst igen.
Jeg har det virkelig dårligt, kender i en form for terapi så jeg ikke er så ked af det?
mvh. ****

Svar
Kære ulykkelige pige,
Tak for dit brev, hvor du flot beskriver, hvor ulykkelig man kan være efter at have slået op med en kæreste. Det er rigtig hårdt at blive slået op med, og det er særlig svært, når du har været så glad for ham og for jeres forhold.
Du spørger, om vi kender en form for terapi, som kan hjælpe dig med din sorg. Det er helt naturligt at være ked af det efter at slå op, og de fleste behøver ikke terapi for at få det godt igen. Det tager desværre oftest bare noget tid. Mange får det bedre af at snakke med venner og familie, som kan støtte dig og passe på dig. Det er i det hele taget stærkt at bede om hjælp, når man er ked af det, og det er godt, at du har skrevet her.
På Bryd Tavsheden rådgiver vi børn og unge, som er udsatte for vold, så hvis du har lyst for at snakke med nogle andre end familie og venner om kærestesorgerne, så synes jeg, at du skal skrive til Girltalk. De har en chat (www.girltalk.dk), og der kan du få en masse rigtig gode råd til blandt andet at få det bedre efter et parbrud.
Jeg håber, at du er klar på at skrive til Girltalk, og at dine venner og din familie kan hjælpe dig gennem den næste tid.
Mange hilsner,
Sofie