27/08/2019
Voldtaget af kærestes ven.
Hej.
Lige før sommerferien 2017 fandt jeg den sødeste kæreste, vi havde det super godt osv, han røg hash i ny og næ og ikke noget der gjorde mig noget. En dag jeg er hjemme ved ham, kommer en af hans venner forbi for at ryge en joint med min kæreste, da de har røget aftaler de at min kæreste skal gå op og købe pizza til os alle sammen, mens han er væk flirter hans ven med mig og tænkte ikke videre over det for han var bare skæv, men han begyndte at røre mig og han begyndte at lade vær at stoppe når jeg sagde stop, og det endte ud af at hqn råbte at nu skulle jeg holde min kæft og bare lade ham gøre hans ting, jeg blev så bange og jeg stivnede, han voldtog mig. Jeg er stadig sammen med min kæreste af en følelse med at jeg har været utro selvom det ikke var min mening. Min kæreste ved det ikke. Jeg tænker på det hver evig eneste dag og føler mig rastløs fordi jeg ikke ved hvad jeg skal gøre, fordi at jeg har ikke lyst til at min mor skal vide det og er bange for at min kæreste bliver sur på mig.

Svar
Kæreste pige på 17 år.
Det er godt at du skriver, for det er en meget alvorlig hændelse som du skriver om.
Ved du hvad det er der gør at du ikke har fortalt din kæreste om hvordan hans ven opførte sig ? Er du bange for at din kæreste ikke tror på dig, eller at vennen vil sige at du selv ville ?
Desværre er der fyre der voldtager piger og bagefter siger at pigerne selv ville, også i en situation som din hvor du sagde fra, men hvor han ikke lyttede.
Jeg tænker at det ville være godt hvis du fortalte din kæreste om hvordan hans ven er. Vennen har ikke respekt for dig som pige, der siger fra og heller ikke respekt for sin egen ven, når han voldtager vennens kæreste.
Jeg tænker også at du jo slet ikke fremover skal være sammen med din kærestes ven.
Så hvad tænker du om at skulle sige det til din kæreste ?
Måske du kan skrive til vores chat, så kan du med os tale om hvordan du skal få det sagt.??
I hvert fald så er det min mening at du ikke skal gå alene med den oplevelse, jeg mener at det er vigtigt at du får talt om det. Hvis du vælger ikke at tale med din kæreste, så tænker jeg at du kan tale med din mor ? Eller en god veninde ? Du kan også skrive til hjemmesider, der rådgiver ved voldtægt. Du kan finde dem på nettet.
Mange hilsner og tanker til dig.
Herdis