25/09/2022
Er det vold hvis min papfar tager fat i arm
Er det vold hvis min papfar tager fat i arm og jeg siger stop men han ikke stopper

Svar
Hej pige på 13 år,
Tak for dit brev. Jeg er rigtig glad for, at du har valgt at skrive ind til os, for det du oplever derhjemme er meget forkert, og det er der ikke nogen børn der skal opleve.
Du spørger, om det er vold hvis din papfar tager fat i din arm og ikke stopper, selvom du siger han skal stoppe. Man kan sige at der findes flere forskellige slags vold, men det din papfar gør er fysisk vold og det er vigtigt for mig at fortælle dig, at det er meget forkert og faktisk ulovligt. Det er dine forældres opgave at passe på dig og sørge for at du har det godt.
Jeg kommer til at tænke på om du har fortalt en anden voksen om det som foregår i dit hjem og hvis ikke - hvad tænker du så om, at snakke med en voksen om det? En voksen som du er tryg ved og som kan hjælpe dig med, at stoppe din papfar. Hvis du ikke har en voksen i tankerne, så er du altid velkommen til at kontakte os via chatten fra mandag til fredag 17-20 eller ringe på 44 45 20 90. Vi vil nemlig rigtig gerne hjælpe dig!
Med venlig hilsen
Bryd Tavsheden