16/09/2019
Trist og deprimeret
Hej Brevkasse
Jeg har forsøgt mig igennem længere tid at få noget hjælp. Jeg bliver ved med at føle mig trist og deprimeret. Min barndom oplevede jeg som meget utryg, og jeg er af en eller anden grund begyndt at tænke tilbage på meget voldsomme episoder der skete. Det fylder i hele min bevidsthed. Jeg kan ikke slippe det. Jeg tænker konstant på vold, både fysisk og psykisk vold i min familie. Der har været rigtig meget psykisk vold i min familie. Jeg føler på en måde som om nogen har gjort mig fortræd, men det er lige som om jeg ikke kan huske hvor, hvem og hvorfor. Jeg føler ikke rigtig mit liv eller jeg selv er noget værd. Nogle gange føler jeg bare, at jeg har givet helt op på livet.

Svar
Tak for dit brev.
Hvor er det godt du skriver herind. Det lyder til at du har en masse følelser som forstyrrer dig, og at det er det, der gør dig trist og deprimeret. Det lyder også som at du er klar til tager fat om det nu, og det er en rigtig god start.
Det lyder voldsomt, det du beskriver og jeg kan godt forstå at det påvirker dig. Vold påvirker os og vores selvværd og der er ingen der ikke, bliver påvirket af en utryg barndom.
Derfor synes jeg at du skal tage det et skridt videre og få talt med nogle professionelle som ved hvordan du kan komme videre i dit liv og få bearbejdet det voldsomme du har oplevet. Jeg ved allerede at du har styrke og indsigt fordi du har skrevet herind.
Du kan gå til din læge og fortælle hvordan du har det. så kan han/hun sætte dig i forbindelse med en psykolog.
Du er også velkommen til at kontakte Basen herinde på tlf 20 67 05 06 så vil du komme i kontakt med en rådgivere der kan hjælpe dig videre. Det er bare vigtigt at du får noget hjælp til dine tunge tanker.
Jeg har som afslutning lyst til at fortælle dig, at der er mange som dig, der med voldsomme oplevelser og tvivl på livet, kommer igennem det. Jeg tror du trænger til at opleve det positive og gode som livet også kan byde på, også dit liv og du er er allerede igang med at bevæge dig fremad. Det er stærkt og beundringsværdigt så hold fast i det.
Mange kærlige tanker Hannah