17/09/2019
Min ekskæreste skylder mig 3000 kr.
Hejsa..
Jeg havde en 'kæreste', det var i hvert fald lige ved og næsten.
Manden var hos mig hele tiden, vi snakkede sammen og sendte sms'er når vi så ikke var sammen.
Men en dag følte jeg mig presset, presset til at låne ham penge. Manden rendte rundt med dyre Cartier smykker, mærketøj, designer tasker og havde Mercedes. Jeg blev presset til at låne ham 3000 kr, for ellers kunne han ikke være sammen med mig. Han kunne ikke være sammen med sådan en person som ikke ville hjælpe andre, for han var selv den første til at gøre det.
Men en dag stoppede jeg det, fik nok, og kunne godt se at det var forkert. Vi holdte løbende kontakten. Men da han så skulle betale tilbage, så hørte jeg intet. Har stadigvæk hans nummer, og har ham på snap og sådan, er ikke blokeret. Men hvordan pokker får jeg mine penge igen?
Og ellers havde jeg tænkt på at melde ham for svindel samt psykisk vold, for jeg følte mig så presset og leget med, godt og grundigt. Det var en trussel, at betalte jeg ikke, så ville han gå fra mig.
Har billeder af alt hvad der er blevet skrevet...
Mvh pigen som desværre aldrig giver op på den store kærlighed..

Svar
Kære pige som heldigvis aldrig giver op på den store kærlighed.
Hvor er det flot, at du har lyttet til dig selv. Det kan være svært i tætte relationer at opdage, når man faktisk føler at ens grænse bliver overskredet. og at du blev afpresset til at låne ham penge er selvfølgelig ikke i orden.
Du skriver også, at du har oplevet psykisk vold, følt dig presset og leget med. Her får jeg lyst til at spørge mere ind til, hvad dine oplevelser har været i jeres forhold. Har han presset dig til andre ting end at låne penge, og har der været andre situationer, hvor du har mærket noget forkert? I Bryd Tavsheden arbejder vi for at hjælpe børn og unge, som oplever vold. Du er meget velkommen til at kontakte vores chatrådgivning eller ringe på vores telefon, og få afklaret nogle af de her spørgsmål.
Du skriver, at du allerede har prøvet at kontakte ham angående de 3000 kr. som han skylder dig, så det kommer der måske ikke så meget ud af at prøve igen.
Jeg vil anbefale dig at kontakte politiet, og fortælle dem at du har billeder af alt, hvad der er blevet skrevet mellem jer. Alternativt kan du prøve Københavns retshjælp, som yder gratis juridisk bistand. Måske kan de hjælpe dig med, hvad du kan gøre for at få dine penge tilbage.
Held og lykke med at få dine penge tilbage. Og husk at være stolt af, at du har mærket efter og stoppet det, da du kunne mærke noget var forkert.
Mvh Anna