14/01/2020
Kæreste jaloux
Min kæreste bliver jaloux hvis jeg er sammen med mine drenge bedstevenner men hvis han er sammen med piger skal jeg bare holde min kæft

Svar
Kære pige på 15 år.
Tak for dit brev, det er godt at du skriver til os.
Jeg tænker at når du skriver til os, så er det måske fordi du godt ved at det ikke er i orden at din kæreste bestemmer hvem du må være venner med og være sammen med som venner. Og det er vel heller ikke i orden at han siger at du bare skal holde kæft.
Det lyder faktisk ikke som et godt forhold som du har med din kæreste.
Det lyder som om han bestemmer hvad du skal, og det er usundt i et forhold at den ene skal bestemme hvad den anden skal gøre.
Jeg tænker på om du har nogle som du kan tale med, måske dine forældre eller andre i din familie ?
Jeg vil også anbefale dig at skrive til vores chat, så kan du sammen med dem drøfte hvad du kan gøre.
Mange hilsner
Herdis