16/01/2020
Nøgen billeder
Jeg har et problem med at drenge sender mig nøgne billeder og de spørg med men jeg vil ikke men hvad skal jeg gøre for at de lad vær med at sende det

Svar
Kære pige på 15 år.
Tak for dit brev og hvor er det godt at du skriver.
Det er da vildt strengt af de drenge at sende dig billeder, hvad bilder de sig dog ind at krænke andre og tro at du gerne vil have de billeder.
Det er så flot af dig at du ikke sender billeder til dem. Hold fast I det. For billeder på nettet og telefoner forsvinder aldrig.
Jeg tænker på om du kan tale med dine forældre om det og vise dem billederne. Så kan dine forældre måske sige til drengene eller drengens forældre at de skal stoppe den slags.
Eller måske kan du tale med en lærer om det og så kan skolen hjælpe med at stoppe drenge. Rigtig mange skoler er klar over at det med nøgenbilleder sker og de arbejder på at stoppe det.
Mange hilsner Herdis