05/02/2020
Min mor og far elsker mig ikke
Hej mit problem er at jeg føler at mine forældre ikke elsker mig.
Min far siger altid dårlige ting til mig som fx. At jeg er fed og at jeg spiser for meget selvom om jeg ikke har spist nærmest noget i flere dage. Min mor ved godt at jeg ikke spiser nærmest noget men hun er ligeglad, vis jeg siger at jeg har spist når hun spørg er hun ligeglad at jeg lyver.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
Hilsen pige på 13

Svar
Hej pige på 13
Tak for dit brev. Hvor er det godt du skriver herind og deler din bekymring med os.
Det lyder som om dine forældre modsiger hinanden. Din far siger du spiser for meget og din mor siger du spiser for lidt. Det er da lidt af en klemme, du er i. Uanset det ene eller andet, så kan jeg godt forstå det ikke er rart at blive kaldt fed eller beskyldt for at lyve. Det er ikke rart at høre fra ens forældre, som bør være der for én og støtte én.
Når jeg læser dit brev, bliver jeg nysgerrig på ting som, hvordan i er sammen som familie og om du har fortalt dine forældre, at du ikke føler de elsker dig. Måske vil deres reaktion overraske dig?
Du er meget velkommen til at ringe til os på: 20 67 05 06 eller skrive til vores chat mellem 16.00 og 19.00. På den måde kan vi høre lidt mere om din situation og så kan vi sammen snakke os frem til, hvordan vi kan hjælpe dig.
Håber vi hører fra dig.
De bedste hilsner Anna