19/02/2020
Jaloux kæreste vil altid se beskeder
Min kæreste vil altid gerne se hvad jeg skriver og hvem jeg skriver med
Og bliver altid jaloux når jeg kommer forsent fra arbejde
Hun vil hellere ikke at jeg skal til julefrokost hverken med kolleger eller venner
Hvis jeg gør det allerede truer hun mig at tage eget liv og alt mærkeligt tinge
Jeg tankte mig sige op fra hende men jeg bange for at hun skal ikke finde sig gør noget dumt som hun sige
Hvad kan jeg gør?

Svar
Hej fyr på 25
Flot at du skriver herind og mange tak for dit brev.
Det lyder som om din kæreste gerne vil kontrollere flere forskellige dele af dit liv. Det må være meget hårdt for dig at være i. Foruden at hun gerne vil kontrollere dine handlinger, f.eks. hvilke fester du skal med til, truer hun også med at tage sit eget liv. Det i sig selv kan være et tegn på psykisk vold. Dog, hvis du tror hun er selvmordtruet, vil jeg stærkt anbefale hende at tage kontakt til livslinien.dk
Det er en rigtig god ide at prøve at tale med din kæreste om hvordan du har det. Det kan være en ide at gøre det en dag hvor i har det godt sammen, hvis du er lidt nervøs for hendes reaktion.
Du er også altid velkommen til at skrive til os på chatten eller ringe på 20670506. Vi har åbent mandag til fredag kl. 16-19.
Jeg ønsker dig det bedste!
Marianne