21/03/2020
Historien er uendelig
Historie er uendelig simpelthen. Min opfattelse at man ikke kan gøre noget ved, når ens kæreste/ekskæreste udsætter en psykisk. Jeg kan ikke anmelder ham, jeg kan ikke snakker med nogen, fordi INGEN tro på mig, pga en af min diagnose.
Jeg kan ikke kommer af med ham, så må jeg kommer af med mig selv.
Når man ringer til jer, så får man bare at vide, jeg skal afbryder kontakt med ham. MEN DET KAN JEG IKKE FÅR LOV TIL DET.
Så tak for ingenting, hverken fra jer eller fra politiet...

Svar
Hej med dig
Det er jeg virkelig ked af at høre. Jeg kan forsikre dig for, at det ER muligt at komme ud af et psykisk voldeligt forhold, men at det er svært og man skal kæmpe for det. Det lyder det også som om at du har, og jeg er ked af at det ikke er lykkes endnu.
Uanset om man har en diagnose, eller hvilken det er, så må andre lytte til en, når man fortæller dem, at man er sammen med en psykisk voldelig kæreste og har brug for hjælp. Jeg håber inderligt at du fortsætter med at gå til de rette instanser for at bede om den hjælp, du tydeligvis behøver. Hvis du har en diagnose, tænker jeg også at du har en læge eller psykiater. Har du talt med vedkommende om dit aktuelle forhold med en psykisk voldelig mand?
Jeg bliver meget bekymret, når du skriver, at du "må komme af med dig selv". Det er en alvorlig tanke at gå med, og når du får sådanne tanker ønsker jeg, at du kontakter nogen for at få hjælp. Der kan du evt. ringe til livslinjen på 70 201 201.
Jeg kan forstå, at du har ringet herind, og vi har givet vores bedste råd, nemlig at afbryde kontakten med ham. Hvis det er lettere sagt end gjort, kan du så fortælle hvorfor det er sådan? Måske vi kan støtte dig alligevel. Du er velkommen til at ringe herind igen i vores midlertidige åbningstid mandag-fredag mellem 14-16 (her i disse COVID-19 tider).
Du har indtastet din alder som 42 år. Hvis det stemmer, kan jeg også henvise dig til fx Dansk Røde Kors' Q-net eller Lev Uden Vold. Du kan desuden finde flere rådgivningstilbud og råd hos LOKK.dk (Landsorganisationen af Kvindekrisecentre). Du er også stadig velkommen til at ringe til os.
Intet menneske må få dig til at føle, som jeg mærker at du føler nu. Så vær stærk og bliv ved med at kæmpe for at komme fri - det kommer du! Vi vil gerne hjælpe dig.
Med venlig hilsen Emilie