30/06/2020
Hvordan kommer jeg videre efter psykisk vold
Hej.
Jeg har været udsat for psykisk vold, i rigtig mange år, af min tidligere kæreste. Jeg ved ikke helt, hvorfor jeg skriver, men jeg har nok bare brug for, at komme ud med det.
Det havde stille og roligt udløst sig til, at jeg ikke havde nogle venner/veninder tilbage, jeg blev altid nedgjort, fik at vide, at jeg aldrig ville finde en anden, at jeg havde det som "blommen i et æg". Vi har 3 drenge sammen, på henholdsvis 9, 11 og 12 år og jeg har en pige fra et tidlige forhold. Hun har aldrig haft det nemt der, og det havde drengene heller ikke.
Han havde han yndlingsdreng, den mellemste, og det kunne mærkes. Den ældste dreng har fået rykket alle hans flotte tegninger i stykker osv., bare fordi han sagde faderen imod.
Det tog mig 12 år at komme derfra... mest fordi jeg ikke ville lade børnene være der uden mig, men jeg ville ikke kunne være en god mor, når jeg ikke engang kunne genkende mig selv.
Det er lidt over et år siden, at jeg flyttede...- jeg boede der stadig 4 mdr., før jeg endelig fandt et sted at bo, og de 4 mdr., var bestemt ikke sjove. Jeg blev kropsvisiteret for mikrofoner, hvis vi skulle snakke, måtte ikke ha min tlf. i samme rum, osv. osv.
Han har flere personligheder, jeg tror virkelig, at han er psykisk syg.
Det er bestemt ikke blevet nemmere, efter jeg er flyttet. Han manipulere alt og alle. Især børnene.
Han har købt et ekstra nr., som han havde skrevet trusler til min nye kæreste med og han skrev konstant nedladende ting til mig. Har haft politiet indblandet flere gange, men det er svært at lave et tilhold, når der er børn imellem...
Nu er kommunen begyndt at få anmeldelser på mig. Bla. med snyd med mit Flexjob, at min x har meldt mig for, at ha mange flere timer osv. Dette skal jeg jo så modbevise... Anmeldelser på, at min kæreste har boet ved mig i et år, så jeg har snydt med boligsikring osv...
Jeg får bare aldrig fred.... Han har simpelthen bare sat sig for, at gøre resten af mit liv surt for mig, og jeg ved snart ikke, hvad jeg skal gøre.
Heldigvis for, at jeg har fundet verdens mest kærlige og omsorgsfulde mand... men det andet må snart stoppe, for jeg bliver mere og mere syg af stress.
P.t. skal jeg skrive alle ting ned, med tidspunkter osv., til senere at gi til politiet, hvis der skal laves en straffesag.
Men har I nogle god råd/ideer til, hvordan man kommer videre... kan man få ham tvunget til at ta en eller anden test, for at konstatere, at han er psykopat (det tror jeg virkelig han er), hvis han skal ha samvær med børnene...?
Vi har en 7/7 ordning lige nu, men jeg skrev under på de papirer under pres, da jeg samtidig skulle gennemsøges for mikrofoner.
Hvad gør jeg?
(Dette er bare et lille udpluk af, alt det jeg har været igennem)
Mange hilsner

Svar
Kære du
Tak for dit brev. kan godt forstå du har brug for at fortælle om det. Det må være rigtig barskt for dig at stå midt i. Din fortælling viser hvor store konsekvenser psykisk vold har for ens mentale tilstand. Du skriver ikke om du har været ved psykolog efter du brød med dine børns far. Hvis du ikke har det, vil jeg anbefale dig det. Det kan være rigtig svært selv at genvinde den mentale styrke og komme til igen at føle sig stærk og robust.
Jeg kan også godt forstå at du gerne vil gøre noget for at få ham stoppet, så han ikke anklager dig og han ikke mere kan udsætte dine børn for psykisk vold.
Jeg vil anbefale dig at rette henvendelse til www.levudenvold.dk, som har døgnåbent, og som tilbyder efterværn til kvinder, der har været udsat for vold.
Jeg håber, du kommer godt videre.
De bedste hilsner Anja