04/08/2020
Bange for at miste ham
Mit problem er at jeg på mandag skal starte i 8. Klasse det er som sådan fint nok jeg har selfølgelig nogle små bekymringer men det er ike det store nå men altså efter 8. Skal jeg jo i 9. Også skal jeg på efterskole det er jo også fint men mit problem er så, jeg har en kæreste lige nu og han vil ikke på efterskole og jeg er bare så bange for at miste ham når jeg skal på efterskole og han så skal på gymnasiet det har jeg så også sagt til ham hvor han så sagde at han bare vil tage på den efterskole som jeg også tog på men det synes jeg bare ikke at han skal hvis han ikke vil, det år der kommer vi jo så ikke til at se hinanden så meget men så er det der jeg bare tænker at hvis vi er rigtige for hinanden at det så ikke betyder så meget for efter det år skal jeg jo på det sammen Gymnasie som ham men jeg ved bare ikke om vi kan holde det år der?

Svar
Kære du på 13 år,
Du har skrevet til Bryd Tavsheden. Vi hjælper børn og unge der bliver/har været udsat for psykisk/fysisk. Jeg vil derfor anbefale dig, at tage kontakt til Girltalk. Gå evt ind på deres hjemmeside, hvor du kan læse lidt om dem og finde ud af hvad du er mest tryg ved. Ringe eller skrive til dem. De vil kunne hjælpe dig bedre end os, med det problem du har.
Jeg ønsker dig det bedste, uanset hvad det ender med - med dig og din kæreste,
Nita