16/03/2019
Da de kommer ud fra rummet slår han ham bag på hovedet med flad hånd
Jeg er butiks medarbejder og overhørte et skænderi mellem en far og hans ca 5-6 årige dreng. Det lød som om faren slog hans søn. Da de kommer ud fra rummet slår han ham bag på hovedet med flad hånd. Drengen græder i al den tid de er i butikken. Jeg ved ikke hvordan jeg skal reagere på det og hvad jeg skal gøre nu.

Svar
Kære pige på 24 år. Tak for dit brev og sikke dog en grim oplevelse som du har haft. Det er rigtig svært for dig at reagere, for hvad kan man gøre. Kan man gå hen til den far og sige noget om at det er da synd for drengen, eller at det er ikke i orden at slå et barn. ?? Men ingen ved jo hvordan far vil reagere, vil han blive vred på dig eller vil det gå ud over barnet. At tilbageholde barnet og ringe til socialforvaltningens vagt eller ringe efter politiet er rigtig svært og meget voldsomt. Hvis du ved hvem far eller dreng er, så kan du kontakte socialforvaltningen og lave en underretning. Hvem mon du overhovedet ved hvem de er ? Jeg vil anbefale dig at tale med din butiksbestyrer/ leder, fordi jeg tænker at du har brug for at fortælle om det og måske kan I aftale hvordan I vil reagere hvis far og søn kommer ind i butikken igen, og hvis det samme sker. Jeg beklager at der ikke er et mere konkret svar.
Mange hilsner
Herdis