23/04/2019
Jeg har det virkelig svært derhjemme med min mor
Hej jeg er en pige på 13 år har det vikle svævet derhjemme med min mor som ikke kan li mine venner og nogen gane vil jeg bare have et privatliv det her er lidt sveget synes jeg men jeg snakke aldrig om de ting jeg er kede af det over kun med nogen maget få venner men aldrig min mor eller far fordi min mor vikar altid lidt sur og hele min familie er da ikke de er ikke død min mor vil bare ikke ha jeg skal snakke med den

Svar
Kære Pige 13 år Tak for dit brev. Det er godt, at du sætter ord på, hvor svært du har det derhjemme og med din mor. Særligt fordi du skriver, at du aldrig taler med andre om de ting, der går dig på derhjemme. Min første tanke, da jeg læste dit brev var, at det ville være rigtig godt for dig, hvis du kunne finde en at tale med, som både kan hjælpe dig til at få en dialog i gang med din mor, samt ikke mindst en, der kan rumme de ting du fortæller på en god måde. Har du en lærer, som du har tillid til, som du kan tale med det her om? Min næste tanke var, at du måske kunne have gavn af at øve dig mere i at sætte ord på det du oplever. Det kan du fx gøre ved at skrive til enten vores chat mandag til fredag kl. 16-19 eller kontakte GirlTalk.dk. Jeg håber, at du kan bruge et af mine råd, da det at sætte ord på ens oplevelser er en rigtig god måde at bearbejde det oplevede og finde mulige løsninger i samtalen med andre. Du er også velkommen til at skrive herind igen.
Sisse