12/09/2020
Min kæreste er voldelig og jeg har en depression oveni
Min kæreste bliver hurtigt sur på lig og gider ikke hjælpe med noget her hjemme han sviner mig til og sparker, slår og kvæler mig har en depression oveni og ved ikke hvad jeg skal gøre

Svar
Kære pige på 21 år.
Hvor er det godt du skriver herind. Det lyder som du har rigtig mange ting at tumle med og det er selvfølgelig ikke holdbart.
Umiddelbart er dit brev jo ikke så langt eller uddybende, men jeg tænker her er tale om flere problemstillinger.
Din kæreste er voldelig og det kan måske skyldes, at han selv går og tumler med noget? Det gør det på ingen måde i orden, at lade det gå udover dig, og han skal helt sikkert have noget hjælp for at kunne kontrollere sin vrede.
Nu ved jeg ikke hvor meget i kan tale om problemet sammen, men en mulighed for ham kunne være at kontakte Dialog Mod Vold og snakke med en rådgiver der.
Alternativt er der altid muligheden for, at du kan kontakte et krisecenter og være der i en periode.
Mht din depression, så nævner du heller om du er i behandling for det, men jeg vil råde dig til at tage kontakt til din egen læge og evt få en henvisning til en psykolog eller en psykiater som kan hjælpe dig med at få det bedre.
Jeg ønsker dig det bedste, og du er altid velkommen til at kontakte os igen.
Mange hilsner
Cat