20/09/2020
Angst for voldelig eks kæreste
Kan man få hjælp til en anden bolig for at komme ud af voldeligt forhold? Vi har hver vores bolig men jeg tør ikke være i min egen hvis jeg skal væk fra ham.. Jeg har før prøvet at gå men får ikke lov og være i fred, han har eksvis fået en låsesmed han kendte til at låse ham ind hvor han ventede og sat en kniv mod min hals.. han har kidnappet mig kørt mig ud i en skov og truet med og slå mig ihjel med en økse.. Jeg TØR ikke melde ham da jeg ikke tør tænke på hvad konsekvensen er hvis/når han går fri.. Jeg vil bare gerne væk et sted han ikke ved hvor er indtil han finder en ny pige..vil ikke på krisecenter da jeg har social angst og div andre psykiske problemer.. Har man krav på kommune skal hjælpe med bolig

Svar
Kæreste kvinde på 36 år. Tak for dit brev hvor du beskriver den forfærdelige situation som du er i. Du er lidt udenfor vores målgruppe, så vi kan ikke tilbyde dig støtte men vi kan henvise til andre.
Desvære kan vi ikke give dig et konkret svar om ny lejlighed via din kommune. Kommunerne arbejder forskelligt og har forskllige muligheder til at give ny bolig.
Jeg synes virkelig at du skal overveje at tage kontakt til et krisecenter. Hvis du ringer til et krisecenter, kan du jo fortælle at du har social angst og har brug for at komme til et lille center. Danner i Kbh. har tlf 33 33 00 37.
Lev Uden Vold hotline 1888. kan du altid ringe til og de kan hjælpe dig videre.
Held og lykke med at finde hjælp.
Hjælpen er der, så det skal nok lykkes dig.
Mange hilsner Herdis