25/09/2020
Mange ting er sket.
Hej jeg er en pige på 13
For ca. 1 år siden døde min farfar og efter det er det hele bare gået ned af bakke min faster er blevet alkoholiker min morfar er også blevet meget syg min kusine har fået angst min mor har fået stress og min far og min anden faster snakker ikke sammen så meget mere jeg er blevet bange fir at tage i skole og er bange for st miste mine venner nogne gange føler jeg mig også ensom og følger mig for tyk og nogne dage spiser jeg næsten ingen ting nogen der vil hjælpe eller ihvertfald komme med forslag til hvordan jeg kan snakke med nogen om det

Svar
Kære pige på 13 år.
Tak for dit brev. Sikke en masse ting der er sket i dit liv på kort tid. Store og alvorlige ting.
Har du en god lærer i din skole, som du kunne tale med ? Måske kan din skole finde en måde hvor du kan komme i en sorg eller angst gruppe. Det kunne være godt for dig.
Og jeg vil også fortælle dig om www.girltal.dk, de har et chat som du kan skrive til. Og du kan også ringe til Børnetelefonen, der er der også nogen som du kan tale med.
Hel dog lykke med at finde en vej.
Mange tanker
Herdis