06/10/2020
Vold og selvmordstanker
Har selvmordstanker min kæreste tager tit kvæler tag på mig og truer mig med at hvis jeg ikke gør alt hvad han siger så vil han skade min hund jeg har brug for hjælp ellers tager jeg mit eget liv snart

Svar
Hej pige på 21 år
Godt, du har taget dig mod til at skrive til Bryd Tavsheden!
Selvmordstanker skal man virkelig sige højt og få hjælp til.
At din kæreste truer dig og tvinger dig til ting, du ikke har lyst til, er på ingen måde ok. Ligesom kvælertag er trusler og tvang også vold.
Hvis du har mod på det, synes jeg, du skal skrive til vores chatrådgivning via dette link: https://brydtavsheden.dk/hjaelp/chatten/ .
Du kan også ringe til os på telefonnummer 60 38 58 00.
Begge steder kan du tale om volden med en erfaren rådgiver, som gerne vil lytte til din situation og hjælpe dig godt på vej, fx med et samtaleforløb hos os.
Dine selvmordstanker kan du få hjælp til hos Livslinien via https://www.livslinien.dk/raadgivning eller på telefonnummer 70 201 201.
Hilsner
Sarah