21/10/2020
Jeg skær i mig selv
Jeg har det virkeligt svært og er begyndt og cutte og så sagde jeg det til min mor hvor hun sagde man kun gjorde det for opmerksomhed... så nu tøre jeg ikk at sige til min mor når jeg har det svært... har det elendigt på skolen og cutter stadig har snart cuttet i 1 år... og er nu endt med at min lære tror jeg har depression... tøre ikk fortælle noget til mine forældre de bliver sikkert skuffet... ved ikk hva jeg ska gøre...
(Undskyld for der ikk er koma har ikk lært at sætte det😕)

Svar
Hej pige 14 år.
Tak for dit brev, hvor er det godt at du skriver hertil ! Det du står i er ikke noget man bare kan klare selv, når man har det så svært!
Jeg kan godt høre at du har det svært og jeg ved, at når man er begyndt at skade sig selv (cutte) så er det et råb om hjælp (fordi man har det svært) og derfor er det så godt at du skriver herind for du skal have hjælp ! Du skriver at din lære tror du har depression, hvis du stoler på din lære kan du også sige det til ham/hende, din lære har pligt til at hjælpe dig. Det kan også være en anden voksen som du stoler på, en fra din familie eller måske en venindes mor.
Der er flere steder at få den hjælp som du har brug for.
Da vi er en organisation som hjælper børn og unge som er udsat for vold fra andre, vil jeg derfor råde dig til at tage kontakt til en af de steder som hjælper med lige præcis det du står i. Det kan være sundhedsplejersken på skolen, eller skole psykologen ( de begge er der for at hjælpe jer ) der er også center for selvskade som du kan kontakte. De har åben man-tors fra 16-19 og har tlf nr 70101818
Jeg ønsker dig alt det bedste og du skal vide at det er rigtig stærkt at du beder om hjælp! Jeg håber at du fortsat vil opsøge den hjælp du har brug for så du kan få det bedre, det fortjener du.
Med venlig hilsen Sofie
Ps det gør ikke spor med de kommaer 😉