19/09/2016
Jeg bliver ofte tvunget til at have sex med
Min kæreste slår mig ikke men jeg bliver ofte tvunget til at have sex med ham og så er jeg generelt bare bange for ham, fordi vi tit skændes og jeg er bange for at han på et tidspunkt slår mig, han har før grebet lidt for hårdt om min arm når jeg har prøvet at gå fra ham.. jeg ved ikke om jeg kan gå fra ham.. og om jeg burde

Svar
Kære 15 årige pige Jo, du skal gå fra ham. Og så skal du glæde dig til, at du løber ind i en sød og dejlig fyr, der er ligeså glad og forelsket i dig, som du er i ham. En fyr, der er sød ved dig, og hvor i har det sjov og rart sammen:)) Du er 15 år, så du skal ikke stå model til en der tvinger dig til noget du ikke har lyst til. Uanset hvad det er du ikke har lyst til, men da slet ikke sex! Og du skal ikke stå model til en der tager hårdt fat i dig og som vil skændes med dig. Det er vold du er udsat for. Fysisk og psykisk vold. Og med den viden vi har i denne forening, så ved vi, at forud for fysisk vold går den psykiske vold. Så du skal se at få slået op med din kæreste. Er det svært for dig, så snak med dine forældre om, at de skal hjælpe dig med at få sagt farvel til ham. Jeg håber, at jeg har inspireret dig til, at sætte handling bag det, som du allerede selv har tænkt.
Pøj pøj og bedste hilsner
Jane