29/10/2020
Jeg har selvmordstanker
Jeg har selvmordstanker og har prøvet på at hænge mig selv... det lykkes ikke, da jeg ikke viste hvordan man ordenligt gør.
Jeg har et ar på min hals efter forsøget på at hænge mig selv.
Mine forældre lytter ikke til mig og siger jeg bare ønsker at få opmerksomhed for mine venner! Men det ikke rigtigt for jeg har ikke sagt det til dem da jeg er bange for de bliver kede af det! Har haft ringet ind til psykiatrisk afdeling hvor de sagde at vis det ikke snart bliver bedre er de nød til og indlægge mig i en nat og så se videre om jeg skal være der længere tid... er så bange! Vil ikke derind og min veninde er også blevet tvangsindlagt vil ikke også indlægges!😭

Svar
Hej pige på 15 år.
Hvor er det sejt at du skriver ind til Bryd Tavsheden.
Jeg kan godt forstå at det fylder meget for dig ikke at blive forstået af dine forældre og at skulle gå med et synlig ar på halsen efter dit selvmordsforsøg.
Det er rigtig flot at du har ringet til psykiatrisk afdeling og hørt om deres mening på din situation, de ved meget om det og vil helt sikkert kunne hjælpe dig til at få det bedre. På den anden side forstår jeg også godt du bliver bange for en længere indlæggelse, også når du har en veninde som er indlagt under tvang - det kan være meget skræmmende.
Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til det som hedder Livslinien, de er vant til at snakke med folk som går med selvmordstanker. Du kan ringe til Livslinien på 70 201 201 eller skrive ind til dem på deres Chatrådgivning.
Håber mit svar kan hjælpe dig og at du måske vil prøve at tage kontakt til Livlinien og evt. få noget hjælp derigennem.
Hilsen Emma