27/05/2019
Jeg er så ked af det og forstreret og mit forhold med min kæreste
hej jeg hedder ..... jeg er så kedaf det og forstreret og mit forhold med min kæreste.... jeg gør alt for at hjælpe ham, snakke med ham, om ham.. men når det er mig der kommer med noget, så er jeg bare hysterisk. f.eks har jeg slem sydomsangst, og generalt bar angst, parnoid, adhd, posttraumatisk stress pga. min far, jeg harr også en personlighedforstyrrelse.. men i hans øre er det ren bullshit. men jeg kan virkelg mærke alt det. mest fordi jeg ikke rigtig har noget filter, og bare siger det jeg tænker.. jeg har levet på en løgn ligesiden dengang mi far og følgende papfædre har misbrugt mig spykist og lidt fysisk. men min kæreste er et par år ældre end mig, og han fortæller om sit lange \\\'\\\'hårde\\\'\\\' liv,bla bla bla,... så jeg har ikke noget at pive over, synes han.. vi startede ud med at være rigig gode venner og alt det der. selv dengang vi var venner var han voldlig, både fysisk og spykisk. jeg boede i hans lejlighed indtil jeg blev anbragt.. vi bliver tit så uvenner at han sparker, slår, truer med kniv osv.. og smider mig ud af lejligeheden midt om natten, tager kvælertag etc. jeg elsker ham sååååå hæjt og vil ikke af med ham, men ham gør mig bange.. der er ingen tvilv om at han ikke også elsker mig. vores forhold er det bedste i et øjeblik og han er kærlig vi er rigtig cheesy osv.. i næste øjeblik skal jeg tige stille og kigge ned i jorden. jeg hjælper ham hele tiden.. og jeg for bare af vide,at jeg skal lade være med at skabe mig og tie stille.. der har også været episoder hvor vi varpå tur også bliver han sur ud af det blå og forlader mig midt i storbyen uden en viden omkring hvor noget er... også bliver han endnu meresur og truer mig med at slå mig ihjel mens han tager kvælertag på mig.. og hver gang lover han at det ikke sker igen.. også undskylder han en hel nat og gør det \\\'\\\'godt igen\\\'\\\' med sex.. men sex hjælperikke på vores problemer.. han vil aldrig snakke om vores forhold og når jeg prøver får jeg afvide at jeg er en nørd osv.. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, når hn forvirre mig så meget med de humørsvinger... mvh sad girl...

Svar
Kære pige på 17 år. Tak for dit brev, det er godt at du skriver til os, for det er da nogle meget voldsomme ting der er i dit liv. Du skriver at du boede hos ham indtil du blev anbragt. Er du mon stadig anbragt ? Jeg tænker at du har en række udfordringer selv, så jeg håber at du er anbragt et sted hvor nogle kan hjælpe dig i forhold til dine diagnoser, for med dine sygdomme har du meget brug for at få støtte og samtaler. Desværre har du også oplevelser af at blive misbrugt af forskellige mænd i din opvækst. Det er nødvendigt at du får hjælp til at få talt om de oplevelser, så at de kan fylde mindre i dine tanker. Og til din kæreste, du skriver at du elsker ham så højt. Så jeg må spørge dig, hvad er det du elsker ved ham ? Han behandler dig jo rigtig dårligt, slår dig, truer dig med kniv, smider dig ud midt om natten, efterlader dig et sted du ikke kender. Det er jo ikke kærlighed han viser dig, han udsætter dig for vold. Og det har han gjort siden I startede med at kende hinanden. Jeg tænker at du har brug for at tale med nogen om alt det der er sket og det der sker i dit liv. Du fortjener et bedre liv, med en kæreste der holder af dig og passer på dig. En der ikke slår eller truer dig. Jeg håber rigtig meget at du kan tage fat i en af pædagogerne på dit opholdssted. Eller du kan skrive til vores chat og få en samtale, hvor du kan få råd til hvordan du starter med at skabe dig et god liv, hvor du er glad og ikke bliver udsat for vold. Mange tanker til dig.
Du kan også altid besøge os i København. Se mere under "Basen"
Herdis