30/05/2019
Jeg tænker ret tit over, hvad der vil ske, hvis jeg kommer i et forhold med den forkerte
Hej Brydtavseheden
Jeg er 16 år og har aldrig oplevet nogen former for vold, men jeg tænker ret tit over hvad der vil ske, hvis jeg i fremtiden kommer i et forhold med den forkerte person. Lad os sige at jeg bliver gift, og er sammen med en i flere år (og får børn). Hvis han så pludselig slår mig en enkelt gang pg.a. et skænderi, skal så forlade ham, eller give ham en chance? (hvis det kun sker en gang)

Svar
Kære pige på 16 år. Tak for dit brev, som faktisk er ret svært at svare på. For hvorfor skulle du om mange år, komme i et forhold til en mand, der så slår dig en gang?
Forhold kan være meget forskellige og det er vigtigt at tale om hvordan en person trives i et forhold. At begge parter kender til hinandens grænser.
Så den situation som du tænker dig til skal helst slet ikke opstå. Og hvis den alligevel sker så er det vigtigt at personerne taler sammen om hvad der skete mellem dem siden et skænderi resulterede i en volds hændelse.
Vh Herdis