17/01/2021
Jeg er ved at falde for en anden
jeg ved ikke engang om det her er det rigtige sted at skrive det her men ja jeg ved ikke lige ellers hvor jeg skal skrive det henne så her kommer det.
jeg er en pige som er i et forhold med en vidunderlig dreng, men problemet er at jeg måske tror at jeg er ved at falde for en anden, det er ikke tit jeg ser ham her den anden men hver gang jeg ser ham begynder mit hjerte at banke og jeg bliver glad men jeg ved bare ikke om det er noget jeg bilder mig selv ind for det er min ex han er lidt ældre end mig og jeg ved at vi aldrig kommer til at blive noget for jeg tror simpelthen ikke at det kan fungere. men selvom at jeg nu er ved at falde for ham her den nye så ved jeg bare ikke hvad jeg skal gøre for ham jeg er i et forhold med nu er virkelig sød og fantastisk og vi har næsten været sammen i 2 år så jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre både fordi at jeg ikke vil såre ham men også fordi at han har nogle psygiske problemer og han har sagt til mig at det eneste han lever for er mig så jeg føler ligesom lidt at jeg ikke kan tillade mig at falde for en anden og slå op med ham, selvom at han har sagt at hvis vi engang slår op så kunne vi stadig være venner men det tror jeg bare ikke helt på og jeg vil jo virkelig ikke gøre ham ked af det for vi siger jo altid til hinanden at vi elsker hinanden og at vi bare skal være sammen for evigt men jeg ved bare virkelig ikke hvad jeg skal gøre for jeg ved jo heller ikke mg det er noget jeg kommer til at fortryde nu når at jeg ved at det med ham den anden alligevel ikke kommer til at ske. så mine spørgsmål er: er jeg virkelig ved at falde for ham den anden eller er det bare noget jeg bilder mig ind? og hvordan skal jeg få sagt det til min nuværende kæreste unden at han bliver helt knust?
ps. det her med at jeg tænker op min ex kommer lidt i perioder altså jeg havde det også sådan her for noget tid siden men ja jeg er bare et stort spørgsmålstegn lige nu.

Svar
Hej pige på 14 år
Tak for dit brev. Det lyder som om du har gjort dig mange tanker om dine følelser.
Ud fra det du skriver, kan jeg ikke svare på, om du er ved at falde for den nye fyr. Det ved kun du. Hvis du finder ud af, at du har følelser for den nye, er det vigtigt, at du slår op med din nuværende kæreste, før du reagerer på dem.
Har dig og din kæreste prøvet at snakke om jeres forhold og dine følelser?
Bryd Tavsheden rådgiver unde i fysisk og psykisk vold. Jeg kan anbefale dig at tage kontakt til GirlPower eller Headspace, hvis du har brug for at tale mere om dine følelser.
Jeg ønsker dig alt det bedste fremover,
Christine