11/02/2021
Papfar og søster uvenner
Hej
Min søster og vores papfar kan slet ikke sammen.
Har råber altid af hende, og et altid sur på hende, også selvom hun ikke gør noget forkert. Min søster er meget ked af det, og vil næsten ikke være herhjemme mere.
Det er meget ubehageligt at være tilstede når han farer op og bliver sur på hende.
Han er ikke sådan overfor mig, og jeg føler at han behandler hende dårligere end mig.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for jeg syntes det er meget forkert, og jeg vil bare gerne have at min søster er glad. Men jeg vil heller ikke ødelægge min og min papfars relation.
Hvad kan jeg gøre i min situation?

Svar
Hej søster,
Det lyder som en rigtig ubehagelig situation, at være vidende til og jeg forstår godt at du er bekymret for at ødelægge din egen relationen til din papfar. Du kunne snakke med din søster omkring det og måske opfordre hende til, at snakke med jeres mor omkring situationen eller hvis din søster og dig har en anden voksen i er trygge ved, kan i også prøve at snakke med den voksne omkring det.
Det er i hvertfald vigtigt at din søster føler sig tryg ved at være der hjemme.
Med venlig hilsen Brydtavsheden.