12/03/2021
Hjælpe venner
Hej, Jeg skriver fordi en af mine bedte venner har fortalt mig at de både oplever fysisk og psykisk vold i deres hjem. Jeg vil virkelig gerne gøre alt for at hjælpe dem ud af den situation, men jeg ved virkelig hvad jeg kan gøre for at hjælpe.

Svar
Kære pige på 16 år,
Tak for dit brev og jeg tænker at du er en rigtig god ven. Jeg tænker også at dine venner stoler på dig, siden de tør fortælle dig om hvad der sker i deres hjem. Det kan nemlig være svært at tale om, mange skammer sig og tænker at det er deres egen skyld. Hvad det slet ikke er.
Måske kunne du vise dine venner foreningens hjemmeside og vise dem at de kan skrive til vores brevkasse, eller vores chat eller ringe til os. Hvis du er sammen med dem når de kontakter os, så kan du støtte dem til at turde tale om det.
Tak fordi du er en god ven. det har dine venner brug for.
Bedste hilsner. Herdis