25/06/2019
Forhold i skjul
Hej
Jeg skriver herind fordi jeg står i en vanskelig situation og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg har en grandfætter som betyder utrolig meget for mig, og som jeg er gået hen og blevet rigtig glad for. Vi har tidligere flere gange været sammen, sovet sammen, og egentlig haft et forhold sammen, men vi har skjult det for alle andre end os selv, i frygt for hvordan familie og venner ville reagere.
Jeg sluttede det så på et tidspunkt, fordi jeg ikke kunne blive ved med at leve i det skjulte, selvom han gerne ville stå frem med det, turde jeg simpelthen ikke og stoppede det derfor.
Jeg fik derefter en ny kæreste, som jeg stadig har i dag, der er bare det problem at min grandfætter og jeg er begyndt at ses igen i det skjulte og alle de følelser som var der før er kommet dobbelt så hårdt tilbage. Og oveni i det, ses min grandfætter også med en anden pige, som han har et forhold til.
Hver gang jeg er sammen med min grandfætter er jeg så glad og han forstår mig bare som ingen andre, vi har det mega godt sammen og vi er begge to så glade for hinanden. Men ligeså snart vi skilles bliver jeg ked af det, fordi vi ikke er sammen og fordi jeg tænker på at han jo er sammen med en anden. Jeg tænker på min grandfætter dag og nat og kan ikke lade vær.
Derudover så ved jeg ikke om jeg skal gå fra min kæreste, for jeg kan jo bedre lige min grandfætter, men det kan jo bare aldrig lade sig gøre. Og min kæreste er så sød og behandler mig fantastisk, jeg ved bare ikke om jeg har følelser for ham, for mine tanker er hele tiden på min grandfætter. Så jeg er så forvirret og splittet omkring hvordan jeg skal forholde mig. Så mit spørgsmål er bare hvad skal jeg gøre?
Hilsen den meget forvirrede pige

Svar
Kære du - den meget forvirrede pige,
Jeg kan godt forstå din forvirring og at du føler dig splittet. Følelser er ind imellem komplekse og lader sig ikke styre af hvad der er rigtigt og forkert, hverken ift. samfundets eller vores egne værdier. Hvor er det godt at du rækker ud efter hjælp og gode råd, nu hvor du ikke ved hvad du skal gøre. Du kender dig selv bedst og med den rette hjælp, er jeg sikker på at du finder din vej i det.
Her hos Bryd Tavsheden arbejder vi med børn og unge der er udsat for vold i familien eller i parforholdet. Vi støtter dem til at tage det første modige skridt til at bryde tavsheden.
Jeg vil derfor sende dig videre til girltalk.dk eller headspace.dk, som vil kunne hjælpe dig bedre på vej end jeg. Jeg ønsker dig alt det bedste.
De bedste hilsner fra Nita