25/11/2021
Føler mig ikke tryg derhjemme
Jeg føler mig ikke tryg derhjemme... idag tjekkede min mor min telefon og spurgte flere gange om hvis profil det her var jeg sagde det var min veninde's men hun spugte igen og blev sur på mig og kastede mig ned på sofaen og sagde jeg ikke kunne tage i skole idag. Efter lidt stykke tid kaldte hun på mig, med mine beskeder med min veninde fra 6 måneder siden. Hun begyndte og spørger ind til det... jeg forklare det men hun tror ikke på mig så begynder hun og kaste ting efter mig, jeg begynder og græde efter, Så siger hun jeg skal lade vær med at græde ellers ville hun så bank mig med en økse. Og hun har stadig min telefon. Jeg bruger min gamle...

Svar
Hej Du,
Hvor er det sejt og modigt at du får skrevet ind. Jeg er frygtlig ked af at høre du ikke føler dig tryg derhjemme. Det må være en meget ubehagelig følelse at rende rundt med og helt sikkert noget som der skal laves om på.
Du skriver at din mor kigger igennem din telefon og pointerede at hun bliver sur på dig og ikke tror på det du siger. Du nævner også at hun har truet med at give dig bank, og kastet ting efter dig. Jeg kan godt forstå at den måde din mor behandler dig på, gør dig utryg og bange. Det er på ingen måde i orden. Hertil er det vigtigt at få det sagt højt! Så jeg håber du har mod på at fortælle det til nogen. Måske har du en lærer, eller et andet familiemedlem, som du kan gå til, så de kan støtte og hjælpe dig.
Hvis du har brug for noget mere opbakning, eller godt kunne tænke dig at snakke lidt kan du også skrive ind til os alle hverdage mellem 17-20 på chatten:
https://brydtavsheden.dk/hjaelp/chatten/
Du har også mulighed for at ringe til os på 44 45 20 90.
Jeg håber du har mod på at bryde tavsheden, for du fortjener bedre.
Mvh.
Magdalene