11/05/2024
Perfekthed og skoleskift
Hej jeg føler mig ikke rigtig jeg er træt af at skulle være perfekt mine forældre har lige flyttet mig fra skole fordi at de var Træt gammel men jeg savner bare min gamle klasse og jeg er bange for at miste venner bare skaf mig hjælp mig

Svar
Kære dig
Tusind tak for dit brev.
Hvor det er bare sejt af dig, at du skriver herind og fortæller om dine tanker og følelser. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at flytte, og at du skal have nye venner. Det er to ting, som kan fylde meget, fordi du først skal sige på gensyn til dine gamle skolevenner, som du godt kan lide at være sammen med, og samtidig skal du lære dine nye klassekammerater at kende. Jeg synes, at du skal lytte til dine følelser og forsøge at holde kontakten til dine gamle venner. Samtidig er jeg sikker på, at du nok skal finde nogle nye venner på den nye skole. Jeg tænker også, at det vil være en god idé for dig at tale med dine forældre om, hvordan du har det med, at du har skiftet skole. Måske kan de hjælpe dig med at holde kontakten til de gamle klassekammerater.
Du skriver også, at du er træt af at være perfekt. Det kan jeg også godt forstå. Der er helt sikkert mange, der har det på samme måde som dig. I vores hverdag fylder det rigtig meget hos både børn og unge, at de skal være perfekte hele tiden. Jeg er sikker på, at du er perfekt, som du er. Det vigtigste er, at du har det godt med dig selv.
Jeg vil rigtig gerne tale videre med dig om, hvordan du har det med både flytningen og dit eget selvbillede. Du er meget velkommen til at ringe til os eller skrive i vores chat, som har åbent i hverdage fra 17-20. Ellers kan du også altid skrive i brevkassen.
De bedste hilsner
Bryd Tavsheden