18/09/2024
Jeg føler mig anderledes
Hej ,jeg vil spørge 2 spørgsmål,jeg vil bare sige , kan jeg også have en kæreste, alle har kærester og glade omkring min omgangskreds og jeg går på tekniske skole som elektriker. 2.spørgsmål, er det mærkeligt at starte til kørekortet som 18 år og holde pause pga psykiske problemer og får på 21 år , jeg føler mig som anderledes altså mennesker der har problemer er det mangelfulde mennesker?

Svar
Kære dig
Tak for dit brev.
Det kan sagtens føles som om, at alle andre har det godt, er glade osv., men det er slet ikke sikkert, at det er tilfældet. De fleste har noget at slås med, hvis ikke hele tiden, så ind i mellem.
Det lyder som om du er blevet helt i tvivl om du egentlig er ok som menneske og jeg tænker det kunne være rart at tale med nogen om de følelser.
I de fleste større byer i Danmark er der noget der hedder Headspace. Her kan man som ung få en anonym og uforpligtende sank med en rådgiver. Du finder mere information om Headspace her: https://headspace.dk/
Jeg håber du får en snak med nogen - du er nemlig helt ok præcis som du er.
Hilsner
Bryd Tavsheden