23/10/2024
Min mors kæreste har gentagende vredesudbrud
Min mors kæreste som vi har boet med i mange år har på det sidste gentagende gang fået vredes udbrud hvor han råber af mig og man kan ikke komme i kontakt med ham og imens siger jeg stop men han stopper ikke og råber og råber bare. Jeg ser det selv som psykisk vold men ved ikke om man kan definere det som det?

Svar
Kære dig,
Tak, fordi du deler dine oplevelser – det er modigt af dig, og det er et vigtigt skridt, du tager!
Du beskriver, hvordan din mors kæreste har gentagne vredesudbrud, og hvordan det påvirker dig.
Psykisk vold kan være svært at sætte ord på og definere, men det handler ofte om, at nogen bruger ord eller handlinger til at nedgøre, manipulere eller kontrollere, så man ikke føler sig tryg eller respekteret.
Det er en voldsom oplevelse, som ingen skal stå alene med.
Måske kan du genkende noget af din situation i den beskrivelse?
Hvis du har brug for mere hjælp til at forstå det eller få sat ord på dine følelser, er du altid velkommen til at skrive til os på chatten. Her kan vi lytte og gå dybere ind i, hvad der foregår, og give dig konkret støtte og rådgivning.
Husk, at det er stærkt, at du tager dette op – det viser, at du tager din oplevelse alvorligt, og vi er her for at støtte dig.
De bedste tanker,
Bryd Tavshedens Brevkasse