15/01/2025
Alting er for meget
Hej.
Jeg har i dag fundet ud af, at alting er for meget.
I lang tid har jeg løget til mig selv og sagt "Det er fint', "Jeg er okay", "Det går nok."
Jeg er ikke okay.
Jeg er virkelig ikke okay.
At gå udenfor døren for mig i et angst anfald,
At passere en person udenfor på gaden gør mig ængstelig.
Jeg bliver bange når folk taler til mig, og jeg bliver bange når jeg skal tale til andre.
Den digitale verden er mit eneste levested, som er "trygt" og sikkert.
Jeg kan ikke leve et normalt liv. Der er jeg ikke endnu, men hvor går jeg hen?
Hvem spørger jeg om hjælp?
Hvad med husleje og job?
Hvordan skal jeg håndtere denne situation? Jeg har ingen anelse.
Jeg føler mig tryg i at endelig kunne være ærlig:
JEG ER IKKE OKAY. JEG HAR ALDRIG VÆRET OKAY MED DET HER. OG JEG ER TRÆT AF AT LYVE OVERFOR MIG SELV (OG ANDRE).
Jeg vil gerne have hjælp.
Ved i hvor jeg kan hente den? Eller hvem jeg ellers kan referers videre til?

Svar
Hej,
Tak for dit brev!
Når jeg læser dit brev, lyder det som om, at du kunne bruge en kærlig hånd. Du lyder på mig som om, at du er i gang med at bearbejde en masse ting, oplevelser og følelser. Det er rigtig sejt, og det er aldrig for sent at søge hjælp. Det vidner om styrke hos dig, at du skriver herind, og det viser, at du ikke vil have det skidt længere. Mega sejt!
Det er vigtigt, at du får den rette hjælp, når du har det, som du har det. Når du skriver, at du får anfald, og at andre mennesker kan gøre dig ængstelig, vil jeg stærkt anbefale, at du tager til din læge. Det er meget vigtigt at fortælle nogen, når man ikke har det godt. Jeg tænkte også på, om du har nogen, du stoler på? Er der nogen, du kan række ud til?
Du skriver ikke specifikt, om din situation omhandler vold, men hvis du er vold udsat, er du kommet til det helt rigtige sted. Vi vil meget gerne hjælpe dig. Vidste du, at vi har en chatfunktion, hvor du kan skrive til os tirsdag til torsdag mellem 17 og 20? Så kan vi måske finde en god løsning sammen.
Vi hos Bryd Tavsheden tilbyder også samtaleforløb, hvor vi hjælper med at sætte ord på følelserne og sætte refleksion i gang. Hvis du er interesseret i dette, kan du skrive til samtaler@brydtavsheden.dk.
Mvh,
Josephine / Bryd Tavsheden