11/03/2025
Min kæreste overskrider mine grænser seksuelt
Jeg har en kæreste som tager alt for hårdt fat i min nedre dele og jeg siger at det gør ondt når hun gør det så er hun så ligeglad med at det gør ondt på mig og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre eller sige det til hjælp mig tak

Svar
Kære dig
Det lyder virkelig ubehageligt - både at det gør ondt på dig, men også at hun ikke respekterer, når du siger at det gør ondt. Jeg kan godt forstå, du synes det er svært, hvad du skal stille op, når du allerede har prøvet at sige fra.
Og så vil jeg også gerne understrege, at det selvfølgelig ikke er okay, at din kæreste overskrider dine grænser og krænker dig seksuelt. Det er virkelig sejt, at du har sagt fra!
Jeg bliver nysgerrig på, hvor meget I har talt om det? Er det kun når det er sket, at I har talt om det? Eller har I også talt om det på andre tidspunkter? Jeg tænker på, om I kunne sætte jer ned og snakke om det, hvor du understreger, at det gør ondt på dig og at du gerne vil have at hun lader være - det er rigtig vigtigt at du sætter en grænse og holder fast i den. Jeg tror at vejen frem er, at I taler seriøst om det og laver nogle klare aftaler om, hvad I synes er rart og OK, når I har sex - på et tidspunkt hvor I ikke er i gang med at have sex.
Hvis hun stadig ikke respekterer dine grænser, når I snakker om det, så synes jeg du skal tænke over, om du synes det er et kærligt forhold at være i.
Du er altid meget velkommen til at skrive på chatrådgivningen, den har åbent tirsdag-torsdag fra kl. 17-20.
Kærlig hilsen
Josepine, Bryd Tavsheden