12/03/2025
Min krop er større end de andres
Hej jeg er en pige på 12 år jeg har det virkelig svært i min klasse min krop er stører end andres men jeg er gennemsnitligt vægt Messi og nu ville “min bedste veninde” skifte skole begrund af mig hved ikke hvad jeg skal gøre

Svar
Kære dig
Tak fordi du skriver til os. Jeg kan læse, at du er tæt på teenager alderen, hvor kroppen helt naturligt begynder at udvikle sig. Nogle udvikler sig hurtigere end andre, og det kan være svært at være forud for andre, eller bagud. Det er samtidig svært at lade være med at sammenligne sig med andre, hvilket er helt naturligt.
Jeg læser, at det kommer til at give dig en følelse af at skille dig ud, og sådan en følelse er det vigtigt ikke at gå med selv, når man er i din alder. Jeg synes det ville være godt, hvis du kunne dele det med en voksen, hvad med dine forældre, måske en lærer eller en anden voksen du har tillid til.
Hvis du synes det er for svært at dele det med en voksen du kender, kan du også tage kontakt til "Girltalk" eller "Børnetelefonen".
Det var virkelig godt du skrev, håber det gav dig dig lidt at gå videre med.
Med venlig hilsen
Ingrid Bryd Tavsheden