10/11/2025
Jeg ved ikke om jeg er okay
Jeg ved ikke om jeg er okay, jeg tænker hele tiden på døden og hvad det føles som, jeg ser altid en eller anden ting man kan dø af i hverdagen. Jeg føler hvis der er en der kigger mærkeligt på mig vil jeg bare tage hjem og græde eller dræbe mig selv, jeg ved ikke hvad der er galt med mig please hjælp mig

Svar
Kære du
Tak for at du skriver ind til os. Det lyder enormt overvældende at skulle gå med den slags tanker, især når de fylder så meget hver dag. Det lyder som en kompliceret situation, fordi det både at tyde på at du har noget dødsangst, men at du også tænker aktivt på selvmord.
Hos Bryd Tavsheden beskæftiger vi os med børn og unge der oplever vold i nære relationer, det lyder ikke til at det er den situation du står i. Derfor ville jeg helt klart anbefale dig at tage kontakt til din egen læge, så du kan blive henvist til en psykolog eller psykiater.
Derudover ville jeg også råde dig til at kontakte livslinjen, nu hvor du går med tanker om at tage dit eget liv. Deres nummer er: 70201201
Ønsker dig alt det bedste.
Med venlig hilsen
Bryd Tavsheden