28/12/2021
Overgreb og hvordan det kan fylde
Hey med dig, jeg er snart 14 år og jeg har fået en ny kæreste, så vi har hafte sex sammen med det for at jeg bliver ophidselse om dårlige ting i min kroppen (jeg føler mig chokere og skræmme overfor at sex med ham ) det faktisk han har ikke noget gjort imod mig ond ting det har jeg jo det gør forkert fordi jeg har blevet vred på ham og samtid slå på ham, fordi jeg er meget bange og chokere og skræmme over det sex for ham, det er jo fordi det er ligner samme problem med mit overgreb er det fra min ekskæreste…derfor jeg har udsat for et sekuelle overgreb er det er det min ekskæreste Som det er meget forfærdigelige i skete men jeg har meget trang til at tænker på nu!

Svar
Hej med dig
Hvor er det godt du skriver til Bryd Tavsheden for som jeg forstår dig, så fylder et overgreb fra din ekskæreste meget i dine tanker lige nu, og påvirker også dit forhold til din nye kæreste.
Det er en voldsom oplevelse at blive udsat for overgreb, ikke mindst hvis man er så ung som du, og den, der begår overgrebet er en, man føler man kender. Det er sådan jeg forstår, at det var for dig.
Sådan en oplevelse kan godt sætte sig i kroppen og genopleves, hvis man senere kommer i en situation som kan ligne.
Altså man kan både blive meget bange, chokeret og skræmt.
Og tankerne fyldes op af det, og når det fylder i tankerne, så er det fordi, det presser sig på og på den måde fortæller, at her er der noget der skal tales med nogen om.
Har du nogen at tale med om din ekskæreste overgreb, og om hvad du oplever nu i forholdet til din nye kæreste?
Hvis du har svært ved at finde en du kan tale med om disse ting, så vil jeg foreslå dig at ringe til Bryd Tavsheden, så er vi klar til at lytte til dig og tale med dig, og sammen med dig se på, hvad du kan gøre mere for at få bearbejdet den voldsomme oplevelse, du har været ude for, og de tanker der fylder nu.
Du kan ringe til os hver dag mellem 9 og 15 på 44 45 20 91.
Vil du prøve det?
For nu vil jeg bare ønske dig alt det bedste og igen fortælle dig, at det er godt, at du har taget kontakt til os. Jeg er sikker på, at vi kan hjælpe dig.
Mange hilsner
Bryd Tavsheden