28/12/2021
Sex med ny kæreste efter tidligere overgreb
Hey med dig, jeg er snart 14 år og jeg har fået en ny kæreste, så vi har hafte sex sammen med det for at jeg bliver ophidselse om dårlige ting i min kroppen (jeg føler mig chokere og skræmme overfor at sex med ham ) det faktisk han har ikke noget gjort imod mig ond ting det har jeg jo det gør forkert fordi jeg har blevet vred på ham og samtid slå på ham, fordi jeg er meget bange og chokere og skræmme over det sex for ham, det er jo fordi det er ligner samme problem med mit overgreb er det fra min ekskæreste…derfor jeg har udsat for et sekuelle overgreb er det er det min ekskæreste Som det er meget forfærdigelige i skete men jeg har meget trang til at tænker på nu!

Svar
Kære pige på 13 år.
Det er rigtig fint at du skriver ind til os! Det lyder som om at du ikke har fået bearbejdet dit tidligere overgreb og derfor spøger det i dit nye forhold. Et seksuelt overgreb kan sætte sig i kroppen og det er helt normalt at kroppen husker - altså selv det nu er en anden person og det føles dejligt, så husker kroppen på dengang det gjorde ondt og var ubehageligt. Og så reagerer den.
Jeg tænker på om din nuværende kæreste ved hvad du har været udsat for? Kan det tænkes at du endnu ikke er klar til at have sex med en anden person før du har fået bearbejdet dit traume?
Jeg synes bestemt at du skal tale med nogen om det der er sket for dig og du er meget velkommen til at bruge os. Du kan ringe eller chatte i vore åbningstider - ganske anonymt.
Mange hilsner
bryd tavsheden