09/01/2022
Har det svært på efterskole
Hey. Jeg er en pige som går på efter skole. Eller jeg hader at gå Her. Jeg har bogstaveligtalt ikke nogen venner. Jeg snakker ikke med nogen. Kun vis jeg er heldig. Og så når jeg kommer op på skolen igen siger alle hej som om vi er venner, men efter det er der ingen der vil snakke med mig. Jeg sider hele tiden på mit værelse FORDI der ikke er nogen at være sammen med. Mine forældre siger altid at jeg BARE skal gå hend og snakke med nogen. Men det er så svart når jeg har prøvet i et halvt år. Det går sådan. Jeg går hend for at snakke med nogen, jeg snakker LIDT med dem og så laver de en rundkreds hvor jeg prøver at komme ind men hver gang er der nogen der stiller sig foran mig. Og skole er noget være lort jeg fatter ingen ting. Og vi har skole fra 7:30-18:30 DET ER PISSE LANG TID. Og jeg er over en time væk hjemmefra. Så jeg kan ikke bare komme hjem. Og der er maget andet lort jeg kan sige om det.
Hilsen en trist pige.

Svar
Hej triste pige
Først og fremmest skal du have tusind tak for dit brev!
Det lyder til, at du er i en rigtig vanskelig og ubehagelig situation, hvor du føler dig ensom og holdt uden for af de andre elever på den efterskole, hvor du går.
Du fortæller, at du forsøger at komme ind i det sociale men at ikke lykkes, og jeg fornemmer, at du synes det er rigtig hårdt at gå på den efterskole.
Her i Bryd tavsheden hjælper vi børn og unge, der er udsat for vold. Derfor vil jeg opfordre dig til at kontakte vores dygtige kollegaer i Headspace, GirlTalk eller på børnetelefonen, hvor de er smadderdygtige og har større erfaring med at tale med unge, der har samme udfordringer og bekymringer som dig.
Med venlig hilsen
Thea