19/01/2022
Har en veninde, der har en kæreste som slår hende
Hej
Jeg har en veninder der her en kæreste der slår hende Helle tiden hvad skal jeg gøre for at hjælpe hende kuns Nanett

Svar
Hej med dig!
Hvor er det godt du skriver og hvor er du en god veninde!
Dejligt, at du gerne vil have hjælp til hende.
Du fortæller, at din veninde har en kæreste der slår hende. Det skal vi have hjulpet hende med.
Først og fremmest, så er det vigtigt at huske på, at der er ingen som er i et kæresteforhold uden en eller flere gode grunde. Det kan være at det var rigtigt godt i starten, men nu er det gået den gale vej. Det kan også være at man har svært ved at se det positive i sig selv, så man tiltrækkes af nogen, som nogle gange siger rigtigt søde ting - og nogle gange gør nogle rigtigt grimme ting.
Det samme gælder for din veninde. Det er vigtigt, at finde ud af, hvad der gør, at hun stadig er i forholdet, så vi ikke dømmer hende for det. Du kender hende bedst - hvorfor tror du, at hun stadig er i det her forhold?
Hvordan ser hun mon på det?
Det er også rigtigt vigtigt, at hun får noget professionel hjælp. Det er så dejligt, at hun har dig som veninde som kan hjælpe og støtte hende - men altså kun som veninde. Det er et alt for stort ansvar, at stå alene med.
Jeg synes derfor du skal snakke med hende om, hvem hun kan snakke med det her om.
Er der mon nogen i familien man kunne snakke med?
Ellers så vil vi rigtigt gerne hjælpe hende. Vores rådgivning er anonym og gratis. Hun kan ringe om dagen og chatte om aften.
Håber din veninde søger noget hjælp, fordi det fortjener hun.
Mvh Bryd Tavsheden