19/01/2022
Mor gider ikke lytte til at jeg vil flytte skole
Jeg har det rigtig skidt på min skole min mor gider ikke lytte til at jeg vil skifte skole jeg har været syg i halvandet år på grund af min skole

Svar
Kære du.
Du fortæller, at din mor ikke vil lytte til, at du gerne vil flytte skole og at du har været syg på grund af den skole i halvandet år.
Det kan jeg godt forstå, at du er ked af. Skolen skal være et sted, hvor man hygger sig og har det godt - ikke bliver syg.
Herinde der rådgiver vi omkring vold. Det du fortæller er ikke vold, fordi din mor ikke er nedgørende, manipulerende eller socialt kontrollerende. Forældre har ret til at bestemme over børns skolegang, men alle børn bør blive hørt. Og jeg er rigtigt ked af, at du ikke føler dig hørt.
Det du beskriver er, at du ikke har det godt i skolen og at du oplever at din mor ikke vil høre det.
Jeg vil derfor gerne fortælle dig om vores gode venner ovre hos Børnetelefonen. De er eksperter i hjælpe børn som ikke har det godt i skolen. Måske kender du allerede til dem?
Du kan både sms'e, sende breve, chatte og ringe til dem. Det synes jeg du skal gøre, for de kan helt sikkert hjælpe dig!
Mvh Bryd Tavsheden